2009-08-28
 10:44:40

Storhandling

Igår tog jag cykeln upp på berget och storhandlade på ICA. (För er som inte förstår som ligger ICA på brattberget här i Arboga, en jäkla lång uppförsbacke, som inte alltid är rolig att gå/cykla i). Eftersom vi bara har en bil i bruk så tänkte jag att jag skulle handla med cykeln.. Tog med mig en ryggsäck och en större handväska.
Det blev 4 påsar totalt. En ner i ryggsäcken, en i väskan, en i cykelkorgen och en på styret. Jag valde att gå eftersom cykeln var fullproppad, men allting gick bra, eftersom det var nedförsbacke, tills påsen på styret gick sönder.. Som tur fick jag tag i den med en handen samtidigt som jag balanserade cykeln med den andra, så den hann aldrig slå i marken, så varorna klarade sig.
Till det positiva med upplevelsen, det enda jag kommer på måste vara att jag fick ett jäkla motionspass :)

Nu: Sitter jag och äter frukost, skulle egentligen behövt sova till 12 eftersom jag ska jobba inatt, men de borrar i lägenheten bredvid så det var bara att stiga upp, var omöjligt att somna om även med öronproppar!

Snart: Ta en promenad ner på stan och köpa lite öl till min älskade sambo som ska ha lite festande imorgon, kul för honom :) när andra ska jobba...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: