2009-08-31
 14:56:28

Helgen

I helgen har jag befunnit mig på mitt "kära" jobb.. Så tråkigt att arbeta när alla andra är lediga.. Men man får helt enkelt vara glad att man har kvar sitt jobb i dessa tider :)

Klockan 7.00 på söndag tog jag och Jessica mig en morgonpromenad på cirka 40 minuter, innan det var dags att åk hem och sova efter nattens jobb :) Var himla skönt att gå direkt efter jobbet, och sedan bara ta det lugnt efter att man vaknat sen :) Man har gjort sitt nyttiga :) Eller vad säger du, Jessica? :)
På söndag eftermiddag hade vi besök av Poppen (Calle), han hade med sig lite fika, och vi satt och pratade massa skit :) Var trevligt!

Söndag kväll gjorde vi en supergod Lasagne med tre sorters ost. Mums :)

Allt för nu.
På återseende!
2009-08-28
 10:44:40

Storhandling

Igår tog jag cykeln upp på berget och storhandlade på ICA. (För er som inte förstår som ligger ICA på brattberget här i Arboga, en jäkla lång uppförsbacke, som inte alltid är rolig att gå/cykla i). Eftersom vi bara har en bil i bruk så tänkte jag att jag skulle handla med cykeln.. Tog med mig en ryggsäck och en större handväska.
Det blev 4 påsar totalt. En ner i ryggsäcken, en i väskan, en i cykelkorgen och en på styret. Jag valde att gå eftersom cykeln var fullproppad, men allting gick bra, eftersom det var nedförsbacke, tills påsen på styret gick sönder.. Som tur fick jag tag i den med en handen samtidigt som jag balanserade cykeln med den andra, så den hann aldrig slå i marken, så varorna klarade sig.
Till det positiva med upplevelsen, det enda jag kommer på måste vara att jag fick ett jäkla motionspass :)

Nu: Sitter jag och äter frukost, skulle egentligen behövt sova till 12 eftersom jag ska jobba inatt, men de borrar i lägenheten bredvid så det var bara att stiga upp, var omöjligt att somna om även med öronproppar!

Snart: Ta en promenad ner på stan och köpa lite öl till min älskade sambo som ska ha lite festande imorgon, kul för honom :) när andra ska jobba...
 16:03:42

Landet

I fredags begav jag, Christian, Hanna, Ingvar och Ebba till Hannas familjs land utanför Mariefred.

Passade på att ta kort på Marifreds slott när vi passerade :)

Vi åt en supergod middag på kvällen. Till förrätt blev det kräftor från Hjälmaren med skagentilltugg :) Sedan grillade vi grillspjut, åt supergod potatis i folie (med vitlök) med tzatziki och bearniessås.

Under kvällen tog vi det mest lugnt och bara umgicks :)

Lördagen sedan, då åt vi först en god frukost. Sedan solade jag och Hanna medans killarna sköt med luftgevär. Efter det så gick Hanna och jag och plockade blåbär i skogen. Vart en mysig tur :) Efter det en smaskig pastasallad med räkor :)

Fina vännen Hanna :)     Ingvar med Ebba :)
 13:35:03

Hallsta med J och D

Här kommer en hälsning från Hallsta camping. Jag, sambon, Jessica och Danne.
Jag och Jessica har solat och badat. Nu sitter vi på restaurangen och dricker cider/öl och väntar på pizzan.
Sedan väntar minigolf och drickande i stugan!
Ha en trevlig kväll!

13:34:33

Promenadbilder

Skidbacken under sommatid.

Hittade även lite vatten på denna promenad, i form av en bäck. Passande va? :)

Hittade även lite fina blomster vid vägkanten.

13:34:02

Promenad med Hanna

Jag och min vän Hanna har varit ute och gått en långpromenad. Mycket skönt och behövligt.

Vi gick runt forsen och fick till några fina kort!

Fin sommarbild.

Forsen.

En fin bild på Hanna med Ebba i vagnen.

13:31:57

Arbete

Har inget bättre för mig på jobbet, än att ta en bild. Ser hyfsat pigg ut för att vara mitt i natten!

Sitter på jobbet mitt i natten.
2009-08-20
 10:01:28

Välkommen till min nya blogg!